donotstop.blogg.se

Följ med på resan för att finna den hälsosamma balansen i livet.

Nytt namn, nya möjligheter

Publicerad 2015-03-02 19:52:51 i Allmänt,

Som ni kanske märker är jag lite virrig och märkte inte att namnet var helt fel. Iallafall fanns inte dontstop ledigt så nu har jag ändrat till donotstop - samma tjej, samma tankar och idéer om livet!

Här kommer första inlägget:

Mars månad
. Jag har bestämt mig för att verkligen sätta mig själv på test och försöka lära min kropp vad den behöver och vad den inte behöver. Det gäller både träning och kost. Jag kommer tjata mycket om balans men jag anser att det är något som vi människor i samhället måste börja jaga mer. Jag har börjat tröttna på det här med diet och extrema åtgärder för att bli hälsosam. Jag vill hitta något som gör mig glad hela tiden, där jag ändå kan njuta av livet och vad det har att erbjuda men samtidigt må bra. Mår vi inte bättre om vi får lite av båda delarna? Är jag sugen, är det värt det och kommer jag bli glad av att äta det så äter jag väl det. Viktiga är att man aldrig ska ha ångest efter utan det ska kännas sådär bra. Samma sak gäller ju såklart träningen. Då menar jag inte att man ska skippa varje gång man inte orkar, för det kan vara tillfällig trötthet bara. När man väl börjar träna är det många gånger man tackar sig själv att man struntade i den där lilla tanken att man kanske är lite trött. MEN man ska aldrig träna mer än vad kroppen klarar av. Vila är en del av träningslivet och det måste alla förstå nu. Utan vila förstör du bara kroppen och då sitter du där om 3 mån med en långtids skada eller sjukdom. SÅ säg nej när du har tränat tillräckligt i veckan. Det är från person till person men MINST en dag i veckan ska ni vila that's it!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela