donotstop.blogg.se

Följ med på resan för att finna den hälsosamma balansen i livet.

Lite mobilbloggande

Publicerad 2015-03-02 22:32:56 i Allmänt,



Testar väl på att göra ett inlägg på mobilen då innan jag kommer somna för dagen. Känns som att jag läser och läser men kommer absolut ingenstans..... Bättre att sluta för dagen och gå upp tidigt för att fortsätta känner jag nu. 


Den här gjorde jag förra veckan, nyttiga kladdkaka med soya vispgrädde på. Tänkte kanske göra den på lördag igen  då jag fokuserar på en hälsosammare kost. I denna finns inget som kroppen mår dåligt av :) score!

Nyttiga kladdkaka i ugn:
Ställ ugnen på 175 grader.
Mixa: 2 msk mandelmjöl, 3 urkärnade färska dadlar, 1 msk smält kokosolja, 2 msk raw kakao, 1 msk carob, 2 msk kokosdryck (osötad), 1 ägg och 1/2 tsk bakpulver
Smörj en form med kokosolja
Grädda i ugn ca 15 min (ska ju vara kladdig!), låt svalna
Vispa grädde (soya vispgrädde 7%)
Ät och njut!

Blogg appen funkar bra för mig just nu och det är skönt. Nu hoppas jag bara några läsare följer med från gamla bloggen och att kanske några nya hittar hit ;)

Kram,M


Kommentarer

Postat av: Jessa

Publicerad 2015-03-03 06:13:31

Låter mumsigt men vad är carob?;)

Svar: Carobpulver liknar kakaopudrad en aning men är nästan helt utan fett, sägs motverka sötsuget och balansera blodsockret. Den har en lite mer kola smak än kakao! Super gott :)
donotstop.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela